Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه با کسی که از مدارایش ناگزیر است مدارا نمی کند، حکیم نیست . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :3
کل بازدید :32716
تعداد کل یاداشته ها : 18
103/2/27
1:13 ع

به گزارش خبرگزاری فارس، کارگاه تخصصی داستان نویسی با حضور علی‌الله سلیمی، نویسنده حوزه ادبیات پایداری و همچنین جمعی از علاقمندان و نویسندگان زنجانی در حوزه هنری استان زنجان برگزار شد.


علی‌الله سلیمی در این کارگاه تخصصی داستان نویسی گفت: برگزاری کارگاه های داستان نویسی باعث ایجاد انگیزه و جرئت در نویسندگان مبتدی و تازه کار می‌شود.

وی نقد و بررسی آثار نویسندگان جوان را نیز از دیگر اهداف برپایی کارگاه های آموزشی برشمرد و افزود: این امر یکی از مهم‌ترین گام‌های تولید آثار فاخر در زمینه ادبیات داستانی است.

سلیمی در ابتدای این کارگاه آموزشی به معرفی قالب‌های مختلف نویسندگی پرداخت و گفت: گزارش، مقاله، تاریخ نویسی، خاطره نویسی و زندگی نامه نویسی، از جمله قالب های مختلف نویسندگی است که با داستان نویسی تفاوت دارد.

وی با اشاره به اینکه حس برانگیزی و تخیل از اصلی‌ترین الزامات یک داستان است، افزود: این دو عنصر در سایر قالب‌های نویسندگی الزامی نیست.


این نویسنده با بیان اینکه کسی می‌تواند یک داستان نویس موفق شود که قوه تخیل بالایی داشته باشد، اظهار داشت: البته این تخیل باید منطقی بوده و باورپذیر باشد.

وی در ادامه کلی‌گویی را یکی از مواردی عنوان کرد که باعث لطمه زندن به داستان می‌شود و افزود: داستان خوب داستانی است که در آن بیشتر به جزئیات پرداخته می‌شود.

سلیمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هر شخصی در زندگی خود می تواند حداقل یک داستان بنویسد، اظهار داشت: نوشتن یادداشت‌های روزانه اولین گام در داستان نویسی است.

وی با اشاره به اینکه زبان یک داستان باید متناسب با زبان جامعه عصر خود باشد، افزود: داستان‌هایی که در دهه های گذشته نوشته شده اند دیگر در جامعه امروزی کارایی ندارند.

این نویسنده در پایان گفت: داشتن سیر مطالعاتی نیز یکی از عوامل مهم موفقیت در داستان نویسی است.