Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت را هرجا که باشد بگیر که حکمت در سینه منافق بالا و پایین می رود تا از آن بیرون آید و در سینه مؤمن کنار همراهانش جای گیرد. [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :3
کل بازدید :32601
تعداد کل یاداشته ها : 18
103/2/6
2:37 ص

امام خمینی (ره) فرمودند: حفظ نظام از دین واجب‌تر است،

نظر شما راجع به این سخن چیست ؟ یعنی قدرت سیاسی و مقام از دین و آخرت واجب تر است ؟

اگر مشکلی دینی در جامعه پیش آید و رفع آن نظام را به خطر بیندازد ( مثلا ضرورت امر به معروف و نهی از منکر ) باید از نظام محافظت کرد و دین را بی خیال شد تا آرام آرام نابود شود ؟

به نظر شما معنی این سخن این است یا چیز دیگر ؟؟؟؟؟!!!!!!!


92/4/17::: 8:15 ع
نظر()
  

به گزارش افکارنیوز، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز، در همایش ائمه جماعات که عصر روز یکشنبه شانزدهم تیرماه در موزه دفاع مقدس برگزار شد با بیان این‌که جای تفسیر در میان جلسات کم‌رنگ است، ابراز داشت: جلسات عزاداری ما بسیار زیاد است اما جلسات تفسیر ما بسیار کم است، رنگ دعای جوشن در شب‌های قدر پررنگ‌تر از رنگ کلام وحی است.

وی در ادامه با اشاره به روایت "کتاب الله و عترتی لن یفترقا" افزود: چندین سال کفایه و رسایل خوانده‌ایم تا قرآن را بفهمیم، 17میلیون کفایه خوان داریم که تامل در قرآنشان بسیار کم است و قرآن در حوزه‌های علمیه غریب واقع شده است.خاک باغچه را باید عوض کرد.

ادامه

نظر شما چیست ؟ آیا واقعا خاک باغچه (حوزه علمیه ) مشکل دارد ؟ یا آب حوزه گل آلود شده ؟

اصلا انتقاد روحانییون از حوزه مثل این چگونه است ؟ اگر این حرف درست است و قرآن در حوزه غریب واقع شده (پس دیگر وای به حال بقیه جاها !!!!!) پس چرا سایر روحانیون حرفی نمیزنند ؟ اصلا  این مسئله در فرهنگ جامعه چقدر موثر است ؟


92/4/17::: 8:10 ع
نظر()
  

تصویب قرارداد الحاق ایران به سازمان یونسکو در پاریس توسط مجلس شورای ملی (1327ش)

سازمان تربیتی، علمی و فرهنگی ملل متحد، یونسکو، پس از پایان جنگ جهانی دوم در پاریس با حضور نمایندگان 43 کشور تاسیس شد. یونسکو علاوه بر توجه به امور علمی، تربیتی و فرهنگی کشورهای عضو، به مرمت خسارات فرهنگی ناشی از جنگ و نیز کوشش در راستای گسترش صلح و رفع سوء تفاهمات بین‏المللی می‏پردازد. از این رو، دولت ایران در 30 اردیبهشت ماه سال 1325 ش، قبول اساسنامه یونسکو را در هیئت وزیران به تصویب رساند. در نهایت قرارداد الحاق ایران به این سازمان در نیمه تیرماه سال 1327 ش از تصویب مجلس شورای ملی گذشت و کمیسیون مزبور، فعالیت رسمی خود را شروع کرد. تالیف و چاپ کتاب ایران به زبان انگلیسی، شناسایی و معرفی ارزش‏های فرهنگی ایران برای دیگر کشورها و حفظ میراث فرهنگی کشور و دیگر فعالیت‏های فرهنگی، از جمله کارهای این کمیسیون به شمار می‏رفت.

 

انشاء الله که بتوانیم با کمک یکدیگر برای تبلیغ هر چه بیشتر فرهنگ غنی ایران زمین به دنیا موفق باشیم .

در ضمن نظرتان راجع به چند زبانه کردن وبلاگم چیست ؟


92/4/15::: 8:1 ع
نظر()
  

امروز نیز مانند سایر روزها خالی از رویدادهای مهم فرهنگی نیست .

روز قلم به نظر بنده نسبت به بقیه آنها اولویت دارد . به همین مناسبت از شما عزیزان دعوت به عمل می آید تا اگر متنی به قلم خودتان دارید و اگر علاقه داشتید و افتخار دادید در قسمت نظرات برایم درج کنید یا حداقل لینک آن را بگذارید . در ضمن خودم هم اگر خدا قبول کند چند سالی است که در این زمینه فعالیت می کنم و ان شا الله در آینده برایتان از متن های خودم قرار می دهم .

دومین رویداد مهم امروز به نظرم ثبت مجموعه تاریخی تخت سلیمان در فهرست آثار فرهنگی میراث جهانی یونسکو (1382 ش)

که مختصری راجع به آن می توانید در لینک بالا بخوانید .

یک سوال : چنین مجموعه ای با قدمت 3000 ساله چرا باید در سال 1382 در یونسکو ثبت شود ؟ درد فرهنگ این کشور این است که امثال این بسیارند . این نشانه بی توجهی است وگر نه این آثار ثبت شوند یا نه خیلی هم فرقی ندارد اما چرا باید اینقدر دیر نسبت به این کار اقدام شود ؟ مثلا ردیف موسیقی اصیل ایرانی نیز همین چند سال پیش ثبت شد و متاسفانه بنده در آثار موسیقیدانان خارجی مثلا یانی می شنیدم که از ردیف موسیقی ایرانی در آثارشان استفاده میکنند و چون خیلی ها نمی دانند که این ایرانی است فکر می کنند که از ابتکارات خود فرد یا مربوط به کشوری غیر از ایران است . و هیچ دردی برای فرهنگ بد تر از این نیست که آثار فرهنگی یک کشور به عمد یا سهو به سرقت روند یا از آنها سوء استفاده شود !!!

و رویداد مهم دیگر درگذشت خطاط بزرگ میرزا طاهر خوشنویس است .

امیدوارم حداقل این سخنان به گوش یک مسئول فرهنگی برسد که امثال این تکرار نشود و گر نه گفتن اینها به جز سر درد گرفتن فایده دیگری ندارد!!!


92/4/14::: 9:44 ع
نظر()
  

در این قسمت ادامه بحث قبلی را برایتان قرار دادم . بحث راجع به ملت پرستی است . از تمام بدی های آن که بگذریم حقیقت درباره ایران این است که  ایران دارای فرهنگی غنی و مردمانی فهمیده ، با شعور بالا و همچنین از جنبه های دیگر مانند قدرت دیپلماسی و نظامی ، قوی بوده و هست . و باید از آن دفاع و به آن افتخار کند . همان طور که در عرصه های مختلف تاریخی از جمله در دهه های اخیر جوانان غیور این مرز و بوم در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس این وظیفه را به خوبی به انجام رسانیده اند . اکنون نوبت ماست که با اتحاد بتوانیم راه آن عزیزان را ادامه دهیم . یقینا این هدف وابسته به یک زمینه مثلا دیپلماسی یا نظامی نیست . هر کس در هر زمینه ای که فعالیت می کند و به نظر بنده از همه مهم تر در زمینه فرهنگی باید تمام توان خود را بگذارد تا بتوانیم با کمک یکدیگر به هدف عالیمان برسیم . در این زمینه صحبت ها بسیار است اما متاسفانه عمل کم ! به نظر شما به جای شعار دادن چگونه و با چه کار هایی می توان کمک به دفاع همه جانبه از فرهنگ غنی این کشور که تلفیقی از فرهنگ اصیل ایرانی و تفکر قدرتمند و الهی اسلام است کرد ؟ این را هم مد نظر داشته باشید که هر کس در توان خود می تواند و شاید ما از خیلی کارهای کوچک غافل شده ایم ! یقینا کار های بزرگ ترکیبی از کارهای کوچک است .

در ادامه نظر شهید مطهری را پیرامون ملیت پرستی می توانید ببینید .

منتظر نظرات شما هستم


92/4/12::: 11:47 ص
نظر()
  
رمان‌ها می‌توانند خواننده را به گریه وا دارند یا به خنده، اما تعداد رمان‌هایی که با ذهن خواننده بازی کنند و به شکلی موجب دیوانگی خواننده شوند کم هستند.


 
رمان‌ها می‌توانند خواننده را به گریه وا دارند یا به خنده، اما تعداد رمان‌هایی که با ذهن خواننده بازی کنند و به شکلی موجب دیوانگی خواننده شوند کم هستند.

آنچه می‌خوانید معرفی پنج رمان است که با روایات عجیب و متفاوت خود، ذهن خواننده را به بازی گرفته و او را غافلگیر می‌کنند.

استخوان‌های دوست‌داشتنی / آلیس زبالد

سال 1974 دختری 14 ساله در شهرستانی به قتل می‌رسد، تحقیقات پلیس، غم و اندوه خانواده، ترس و وحشت جاری در شهر کوچک همگی المان‌هایی تکراری هستند، اما چیزی که «استخوان‌های دوست‌داشتنی» را به اثری متمایز بدل می‌کند، روایت شدن آن از نقطه دید مقتول است. لحن این رمان به دلیل حضور مقتول در مکانی بهشت‌آسا، آرام و گرم به نظر می‌رسد، اما این چیزی از تلخی رمان کم نمی‌کند. آنچه در این رمان خواننده را غافلگیر می‌کند بخش‌هایی است که مقتول زندگی قاتلش را روایت می‌کند.

اطلس ابر / دیوید میچل
این رمان از شش داستان تودرتو، اما مستقل تشکیل شده که در شش مقطع زمانی مختلف روایت می‌شود و هر کدام لحن و سبک خاص خود را دارند. می‌شود هر داستان را به طور مستقل خواند، اما چیزی که «اطلس ابر» را به اثری متفاوت بدل می‌کند ارتباط درونی این شش داستان است که در قرن‌های مختلفی رخ می‌دهند و هرچند شخصیت‌ها با هم تفاوت دارند، اما انگار همگی شبیه هم هستند.

دختران درخشنده / لارن بوکس
این رمان عجیب ماجرای یک قاتل زنجیره‌ای است که وقتی دختران جوان هستند سراغ آن‌ها می‌رود و بعد دوباره در زمان سفر می‌کند و یک بار دیگر همان دختر را در بزرگسالی به قتل می‌رساند. همین خط داستانی متفاوت برای غافلگیر کردن خواننده کافی است، اما از این مهم‌تر این است که با وجود آشنایی خواننده با چنین خط‌های داستانی، باز هم «دختران درخشنده» موفق می‌شود در لحظات مختلف خواننده را میخکوب کند. این رمان درباره لحظه‌های گذرایی در زندگی است که تمامی سرنوشت فرد را تغییر می‌دهند.

دختر ازدست‌رفته / جیلیان فلین
این رمان داستان زوجی اهل نیویورک است که به روستایی در میزوری نقل مکان می‌کنند. هر دو شغلشان را از دست داده‌اند و ازدواجشان در آستانه فروپاشی است و در همین بین زن ناپدید می‌شود. رمان بطور متناوب از زاویه دید مرد و زن روایت می‌شود و چیزی که رمان را جذاب می‌کند تفاوت حرف‌های این دو درباره اتفاقی است که رخ داده است. چیزی که باعث می‌شود «دختر ازدست‌رفته» تکان‌دهنده باشد این است که هر بار با یکی از راوی‌ها (زن یا مرد) همراه می‌شویم، تمام حق را به او می‌دهیم اما واقعا حق با کدامشان است؟

باشگاه مشت‌زنی / چاک پالانیک
شاید «باشگاه مشت‌زنی» دیوانه‌وارترین رمان چند سال اخیر باشد. داستانی پر از حقه و پیچ داستانی که بیش از خواننده شخصیت اصلی رمان را به بازی می‌گیرد. «باشگاه مشت‌زنی» داستان مردی است که از زندگی ساده و بدون هیجان خود خسته شده و در این بین با مردی مرموز آشنا می‌شود که زندگی‌اش را تغییر می دهد. «باشگاه مشت‌زنی» تکان دهنده است، چون مرد مرموز همان مرد ساده ابتدای داستان است و رمان با ظرافت نشان می‌دهد در دل هر انسانی چه هیولایی نهفته است.




گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir


92/4/9::: 10:25 ص
نظر()
  
  
  «تار» از پود ایرانی‌ها گسست
ظلم به موسیقی تا کی ؟ آیا فکر کرده اید می توان با این کار ها و این بی توجهی ها به موسیقی و اساتید آن در ایران آن را از صحنه حذف کرد ؟؟؟؟!!!!
اصلا چرا حذف ؟؟؟؟ این درست مانند پاک کردن صورت مسئله است . به جای برنامه ریزی و مدیریت و استفاده از این هنر بی رقیب باید آن را کنار زد چون کمی نا خالصی دارد !!!!!!پوزخند آیا نمی توان با بها دادن به این هنر و هنرمندان از آن به نحو صحیح استفاده کرد ؟؟؟!!!!!یعنی چی؟
 

«تار» از پود ایرانی‌ها گسست

دیگر از این پس دنیا ساز «تار» را به نام کشور آذربایجان می‌شناسد. سازی که بنا بر استنادات تاریخی با تار و پود ایرانی‌ها پیوند خورده، یونسکو در هفتمین نشست میراث معنوی به نام کشور همسایه ثبت کرد.
ادامه گزارش

------------------------------------------------------------------------------

واقعا که ... !!! متاسفم که این قدر مسئولان نسبت به این موارد بی توجه اند . حتی در گذشته اعراب ابن سینا را نیز از خود می دانستند . و همچنین خلیج همیشه فارس و ...

یک سوال : اگر خلیج فارس منابع نفتی و دیپلماسی و ... نداشت باز هم این قدر حساسیت نشان می دادند که هر شهر یک مدرسه و یک بلوار و ... باید به نام خلیج فارس داشته باشد ؟؟؟؟!!!!!!!

سوال دیگر : آیا فرهنگ و هنر بالاخص موسیقی اصیل ایرانی از پول و قدرت ارزش کمتری دارد و فکر می کنند که این ها فقط جنبه سرگرمی دارد ؟؟؟؟!!!


92/4/9::: 10:16 ص
نظر()
  
   1   2      >